Page 81 - TED BROSUR
P. 81

ORTAOKUL / MIDDLE







 Sosyal bilgiler derslerinde Atatürk İlke ve
 İnkılaplarının, Türkiye Cumhuriyeti’nin her
 yönden gelişmesindeki ve kalkınmasındaki
 yerini kavrayan demokratik yaşamaya uyum
 sağlayacak bireyler yetiştirilir.
                      Sosyal Bilgiler                                            Social Studies


                      Sosyal bilgiler dersinde  öğrencilerin  küçük  yaştan  itibaren,  ilgi,   Social studies curriculum aims to make students aware of their
                      yetenek ve sorumluluklarının farkında olmasını, güçlü bir akademik   interests, strengths and responsibilities; and to develop a strong
                      donanıma sahip olmakla birlikte, sosyal yönü de kuvvetli bireyler   academic foundation as well as improving their social skills. Practices
                      yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ders içinde öğrenilen bilgilerin   include activities with which learning outcomes are transferred to real
                      gündelik yaşamda kullanılabilir  olması  yönünde eğitimler   life practices.
                      verilmektedir.
                                                                                 Students are educated as individuals who comprehend the importance

                      Bir toplumun geleceği, değerlerini benimsemiş ve bu değerlere   of Atatürk’s principles and reforms on social, cultural and economic
                      sahip çıkan  gençlere  bağlıdır. Bu amaçla ulusal  ve manevi   development of the Republic of Turkey; willing to keep the democratic,
                      değerlerden hareketle, barış, kardeşlik, eşitlik, insanlık sevgisi gibi   secular, national and contemporary values alive; being aware of social
                      evrensel değerlerin anlamı, önemi ve gerekliliği yönünde gerek   problems, knowing that the rule of law is binding for everyone. Sense
                      geçmişten gerekse günümüzden örnekler verilerek, öğrencinin   of responsibility, respecting diversity and tolerance are values we
                      ülke ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bireyler olması yönünde   intend to convey to our students.
                      çalışmalar yapılması, sosyal dayanışma ve yardımlaşmaya açık,   Our students benefit from the learning environments provided so
                      birlik ve beraberliğin, bir arada yaşamanın temel şartı olan   as to make use of practising knowledge and skills by means of
                      hoşgörünün anlamını ve değerinin bilinmesi ve özümsenmesi   interdisciplinary activities. Use of technology in social studies classes
                      amaçlanmaktadır.                                           enrich the method the lesson is delivered. Field trips within the city and

                                                                                 out of the city in parallel with the course content make the learning
                      Ulu Önder Atatürk’ün ilke ve inkılaplarının özden benimsenmesi,   outcomes meaningful.
                      Atatürkçü düşünce sisteminin yaşaması ve gelecek kuşaklara
                      aktarılması, ulusal törenlere sahip çıkılması, öğrencilerin bu
                      törenlere aktif, istekli ve bilinçli bir şekilde katılmalarının
                      sağlanması, törenlerin bünyesinde bulunan tarihsel alt yapının
                      öğrenciler tarafından bilinmesi yönünde çalışmalar yapılmaktadır.

                      Gerçek hayatta sorunların çözümüne ya da düşüncelerin
                      üretilmesine yönelik olarak disiplinler arası çalışmalarla
                      öğrencilerimizin bilgiyi ve beceriyi kullanmaları desteklenir.
                      Teknolojinin sağladığı imkanlar ile ders anlatımları zenginleştirilir,
                      bilginin ve kazanımların kalıcı olması yönünde şehir içi ve şehir
                      dışı tarihi, sosyal ve kültürel geziler, etkinlikler düzenlenir.














 80                                                                          81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86