Anaokulunda satranç eğitiminin temel hedefi satranç kültürünü tanıtmak ve sevdirmektir. Çok fazla tekrar, soru cevap, hikaye ve canlandırma yöntemi ile satranç taşlarının adı yerleri ve hareket edebilme kuralları verilir. Taşları tanıyıp onların nasıl hareket ettiğini öğrenir. Uygulama yaparken "düz, çapraz, arka, ileri, geri, yan, L biçimi, kare, mat, hamle, hareket..." gibi pek çok yeni sözcük ve kavram öğrenir.

Ana kurallar yıl sonuna doğru tamamen öğrenilir. Böylece öğrencinin birinci sınıfta satranç derslerini ciddi olarak öğrenme aşamasına geçmesini sağlar. Öğrenci artık satranç oynamaya hazırdır.

Satranç oynayan ve yarışmalara katılan çocuk ,kazanmak kadar kaybetmenin de doğal olduğunu öğrenir, yarışmalarda yeni şeyler öğrenmenin keyfini yaşar. Hamle yaparken yalnızdır. Kararlarını tek başına verir. Eleştirilere açıktır.

Çocuk oyun boyunca etkin bir düşünme pratiği içindedir. Hamle düşünür, oyun kurgular, nasıl yanıt alacağını hesaplar ve bu canlı süreci oyun sırasında hep yaşar. Çocuk tüm satranç tahtasını ya da eylem alanını gözden geçirmek, alacağı her kararın varacağı farklı sonuçlarını hesap etmek ve pek çok hamle seçeneği içinden kendine en uygun olanı bulup seçmek durumundadır.

Böylece eğlenerek satranç öğrenirken yeni sözcükler tanır, sabırlı olmayı bilir, özgüven kazanır, kurallara ve rakibe saygılı olmayı öğrenir, kendini ifade etme yetisi artar.
Atatürk Köşesi

Ansolon