Uzaktan Eğitim Sürecinde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
14 Nisan 2020Uzaktan Eğitim Sürecinde Spor
19 Nisan 2020COVID-19’a karşı sağlık tedbirleri nedeniyle okulların kapanması üzerine tüm dünyada 188 ülkede 1,576,021,818 öğrenci (kayıtlı öğrencilerin %91,3’ü) uzaktan eğitime -okul dışında eğitime- devam etmek zorunda kalmıştır. Bu sayılarla ilgili UNESCO adresindeki bilgi her gün güncellenmektedir.
Uzaktan Eğitim Nedir?
Uzaktan eğitim genellikle farklı mekânlarda gerçekleşebilen, özel öğretim tasarım ve teknikleri gerektiren, farklı teknolojilerle iletişim sağlayan, özgün kurumsal ve yönetsel yapılanmayı gerektiren planlanmış öğrenmedir.E-Öğrenme Nedir?
Öğrenme sürecinde internet, herhangi bir bilgisayar ağı veya bireyin çeşitli multimedya teknolojilerinden yararlanarak hem öğrenci hem de öğretmen için zaman ve mekân bakımından esneklik sağlayan eğitim faaliyetidir.Senkron Uzaktan Eğitim ve Asekron Uzaktan Eğitim Nedir?
Senkron öğrenme: Eş zamanlı olarak öğretmen ve öğrencilerin birbirleriyle iletişime geçmektedir. Eş zamanlı eğitim öğretim gerçek sınıf ortamına benzerlik gösterir ve aynı anda öğrenim almak için bağlantı kurmuş sınıf arkadaşları ile aynı platformda gerçekleştirilir.Senkron öğrenmenin olumlu yanları arasında şunlar yer almaktadır:
- Öğrenciler ve veliler okulla iletişimde olduklarını çok daha güçlü ve dolayısıyla güvende hissederler.
- Öğrenciler sorularına anında cevap alabilirler.
- Söz konusu gün için planlama yapılmasını sağlar.
Senkron öğrenmenin olası zorlukları arasında ise şunlar yer almaktadır:
- Uzun zaman sürdürülmesi zordur.
- Ekran önünde geçirilen zaman oldukça fazladır.
- Teknik arıza riski olabilir.
- Büyük gruplar için uygulanması kolay değildir.
- Ailenin programına uyum sağlamayabilir.
Asenkron öğrenme: Öğretmen ve öğrencilerin aynı zamanda değil de belli bir zaman ertelemesinden sonra iletişime olanak veren eğitim şeklidir. Yani öğretmen ve öğrenci, birbirleriyle eş zamanlı iletişim içinde olmazlar. Asenkron eğitim; öğrencilerin çevrim içi veya çevrim dışı olarak kaynaklara ulaşarak kendi belirledikleri bir zaman diliminde, öğretmenleriyle iletişim halinde olmaya ihtiyaç duymadan, öğrenime devam etmelerini sağlar.
Asenkron öğrenmenin olumlu yanları arasında şunlar yer almaktadır:
- Öğrenci kendi temposunda çalışabilir.
- Öğrenci ders çalışma ve zaman yönetimi becerilerini geliştirir.
- Ekran başında daha az zaman geçirme olanağı sağlar.
- Ailenin programına uyum sağlayabilmesi mümkündür.
Asenkron öğrenmenin olası zorlukları arasında ise şunlar yer almaktadır:
- Öğrenci ve veliler okuldan uzak ve kendilerini destekten yoksun hissedebilirler.
- Yapılacak çalışmaların, öğrencinin ne kadar zamanını alacağı çok net olmayabilir.
- Öğrenciler erteleyebilir, vazgeçebilir.
- Öğrenciler yardım için beklemek zorunda kalabilir.
TED Atakent Koleji Olarak Bizler Neler Yaptık?
Pek çok faaliyetin durma noktasına geldiği bu günlerde, durmak-yavaşlamak bir yana, eğitimin çok daha yoğun devam etmesi gerekmekte. Öğrenci, öğretmen ve veli olarak uzaktan eğitim sürecine hazırlanmak için TED Genel Merkezin koordinasyonu ile gerekli hazırlıklarımızı hızlı ve etkin bir şekilde tamamladık. İki hafta içinde TED Genel Merkez tarafından tüm K12 düzeyine yönelik olarak 2000+ ders anlatım videosu; TED Atakent Koleji öğretmenleri tarafından 300+ ders anlatım videosu hazırlandı.Uzaktan eğitim yaklaşımına, öğrencilerin kademeli olarak hazırlanması amacı ile ilk hafta derslerimiz asenkron yapıldı. İlk haftanın ikinci yarısında deneme amacı ile yapılan senkron uzaktan eğitim derslerini takiben, uzaktan eğitimin ikinci haftası itibarıyla senkron uzaktan eğitim yoğun bir şekilde başladı. Sabah saatlerinde asenkron ve öğleden sonra saatlerinde senkron gerçekleşen uzaktan eğitim programımız, öğretmen ve öğrenci görüşlerini dikkate alarak geliştirmeye açık olarak tasarlandı.
Hedefimiz:
- Her öğrencimizin başarılı olması, kendilerini mutlu ve değerli hissetmesini,
- Her öğrencimizin derse, gelişmiş sorumluluk duygusu ve yüksek motivasyonla katılmasını,
- Erdem, doğruluk ve dürüstlük değerlerinin ön plana çıkmasını, Öğrencilerimizin iç disiplinlerini oluşturması sağlamak;
- Yaşam boyu öğrenen, kendine yetebilen, üreten, dünyaya ve çevresine katkı sağlayan bireyler yetiştirmektir.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Önceliklerimiz:
- Öğrenci ve velilerle iletişim hâlinde kalarak öğrenci ve velilerimize destek olmak,
- 21. yüzyıl yaşam becerileri, öz yönetimle öğrenme, öğrenme sorumluluğunu geliştirmek ve öğrencinin merak duygusunu artırmaya yönelik olarak müfredatı tasarlamak,
- Öğrencilerimizin yeni bilgi ve beceriler edinmesini sağlamak,
- Öğrencilerimizin fiziksel ve zihinsel sağlık gelişimlerini bütünsellik içinde desteklemek,
- Sürdürebilir ve kazanım odaklı gelişme sağlayan eğitim sunmak,
- Sarmal yapıdaki tekrarlarla ve disiplinler arası çalışmalarla kazanımları pekiştirmektir.
Uzaktan eğitimle her ev bir TED kampüsü her oda bir TED sınıfı… Sürdürülebilir ve kazanımlara odaklı gelişme sağlayan eğitimle öğrencilerimizin hem fiziksel hem de zihinsel süreçlerini destekliyoruz. Öğrencilerimiz, öğretmenlerimizin rehberliğinde yeni bilgi ve beceriler edinerek kendilerini geliştirmeye ve üretmeye devam ediyorlar. #TEDliyizevdeyiz