Ressam Pınar TINÇ ile Söyleşi
11 Mayıs 2020İnsan ve Çevre / STEM Çalışması: Biyomimetik
12 Mayıs 2020Uzaktan eğitim sürecinde Fen Bölümü olarak online derslerde yüksek bir motivasyon ile çalışmalarımıza devam etmekteyiz. Öğrencilerimizin akademik olarak altyapısını güçlendirirken geleceğin bilim insanlarını yetiştirme konusunda çalışmalarımızı yapmaktayız. Bu doğrultuda derslerimizde deney çalışmalarımıza yer vermekteyiz. Bilimsel okur-yazarlığı geliştirmeyi hedeflediğimiz derslerimizde deney çalışmaları ile öğrencilerimizin veri toplama, topladığı bu verileri analiz etme ve sonuçlarını yorumlamalarını amaçlamaktayız.
10. sınıf fizik dersinde öğrencilerimizle “Aydınlanma ve Gölge Konuları” ile ilgili “Karagöz ile Hacivat” etkinliğimizi gerçekleştirdik. Saydam, yarı saydam ve saydam olmayan maddelerin ışık geçirme özelliklerinin açıklanması ile ilgili kazanımlara yönelik gerçekleştirdiğimiz bu deneyde öğrencilerimiz, çektikleri videoları sınıf arkadaşlarıyla paylaştılar. Öğrencilerimiz hem fizik hem de edebiyat derslerinin kazanımlarını birleştirerek disiplinler arası bir çalışmaya imza attılar. Bu çalışma ile öğrencilerimizin çok yönlü düşünerek eleştirel düşünmesini ve üretmesini sağladık.
Biyoloji dersinde 9. sınıf öğrencilerimiz, bir hafta boyunca deney uygulamaları yaptılar. “Hücre Zarından Madde Geçişleri” konusu kapsamında kazanımların pekiştirilmesi için online derslerde, laboratuvar öğretmenimizin de katılımı ile deney çalışmaları gerçekleştirdiler. Delillere ve ispata dayanarak iddiaları gerekçelendirmek, değerlendirmek ve bilimsel bilgiyi paylaşmanın önemini uygulamalı yapılan deney üzerinden gözlemleme ve daha sonra da uygulama fırsatı elde ettiler.
Osmoz, çözücü maddelerin az yoğun ortamdan çok yoğun ortama, seçici geçirgen bir zardan enerji harcanmadan geçişidir. Canlı sistemlerde çözücü madde su olduğu için, biyoloji biliminde osmoz terimi ile kastedilen, suyun az yoğun ortamdan çok yoğun ortama seçici geçirgen bir zardan enerji harcanmadan geçişidir. Bu bilgi doğrultusunda “Osmoz ve Difüzyon Deneyleri” konusu ile ilgili araştırma ve inceleme yapan öğrencilerimiz, evlerinde pasif taşıma şekillerinden biri olan osmoz olayını gözlemlemek amacı ile farklı deney düzenekleri kurdular. Okulda yaptığımız deney çalışmalarında laboratuvarı aktif olarak kullanan öğrencilerimiz, uzaktan eğitimde evlerinin bir köşesini laboratuvara dönüştürerek deneylerini gerçekleştirdiler. Öğrencilerimiz uzaktan eğitim sürecinde evde yaptıkları bu çalışmaları videoya kaydedip derste arkadaşlarıyla paylaştılar. Paylaştığımız deney föyü dışında kendi istedikleri deneyleri de yaparak konuyu zenginleştirip keyifli zaman geçirmemizi sağladılar.
TED Atakent Koleji, bilime ışık tutan bireyler yetiştirmek adına uzaktan eğitimde de “Bilimsel yolculuğuna” hız kesmeden devam ediyor…